22 Mart 2011 Salı

NÜKLEER SANTRALE NEDEN EVET?

Önce birkaç soru cevapla başlayalım.
1: Dünyada kaç ülkede ticari elektrik amaçlı nükleer santral var?35
2: Hangi ülkelerde nükleer santral var.(AFRİKA)01.Güney Afrika Cumhuriyeti
(ASYA)02.Çin
03.Ermenistan
04.Güney Kore
05.Hindistan
06.İran
07.Japonya
08.Kazakistan
09.Kuzey Kore
10.Pakistan
11.Tayvan
(AVRUPA)12.Almanya
13.Belçika
14.İngilitere
15.Bulgaristan
16.Çek Cumhuriyeti
17.Finlandiya
18.Fransa
19.Hollanda
20.İsveç
21.İsviçre
22.İspanya
23.İtalya
24.Litvanya
25.Macaristan
26.Romanya
27.Rusya
28.Slovakya
29.Slovenya
30.Ukrayna
(AMERİKA)31.ABD
32.Kanada
33.Meksika
34.Arjantin
35.Brezilya
Her ülkede kaçar tane var? Güçleri ve sınıfları nedir gibi detaylı bilgiler için:http://tr.wikipedia.org/wiki/Dünyadaki_nükleer_santraller_listesi


2010 yılı verilerine göre dünyada şu anda aktif olarak 510 adet reaktör, 251 adet nükleer santral sivil amaçlar için enerji üretmektedir. Askeri, özel deneyler, araştırma, gemi, denizaltı, yakın uzay istasyonları, uzak uzay araştırmaları, uydu teknolojileri ve sağlık hizmetleri içinse ayrıca 400 ün üzerinde nükleer araştırma tesisleri ve reaktörleri çalışmaktadır.Kaynak : http://www.iaea.org/
Ortaya çıkan bu tabloya bakarak bile nükleer santral yapmak konusunda tartışmak yerine geç kaldığımız için hayıflanmamız lazım. Peki Türkiye neyi tartışıyor, neden tartışıyor hatta daha önemlisi neden tartıştırılıyor?Nükleer santrallere karşı çıkanların söylediklerine bakalım önce. Bu arada dikkat edelim karşı çıkanların hiç biri bilim adamı değil. Hepsi ya gazeteci, ya çevreci yahut ideolojik bir kanaat önderi.
Karşı olanların ilk söyledikleri, hep söyledikleri gibi çevre.

En çok konuşulan kuş katili olarak bilinen rüzgar gülleri. Göçmen kuşların ani ölümlerine sebep olan, hatta uluslar arası verilere göre son on yılda iki farklı kuş türünün soyunun tükenmesine resmen sebep olan bu rüzgar gülleri çevrecilerin adete gülü. Türkiye coğrafyası rüzgar ile elektrik üretmeye uygun değildir. Diyelim ki uygun ve her yeri bu kuş katili pervanelerle donattık. Ortaya çıkan enerji ihtiyacımız %0.8 i. Harcanan para en iyi ihtimalle kendisini 700 yılda amorti ediyor.
Fosil yakıt kullanan termik santraller ve hidroelektrik santrallerine baktığımızda, kuşların ölmesinden daha büyük bir felaketle karşılaşıyoruz. Bu santrallerin bacalarından karbon monoksit (CO) ve karbondioksit (CO2) yayılıyor. Bu iki gaz da hem sağlık için hem de küresel ısınma açısından son derece tehlikeli gazlardır. Ayrıca bu santrallerden çıkan atıklar, küller ve gazların içinde bol miktarda kükürt, azot ve karbon vardır. Bu santraller aynı miktarda enerjiyi üretmek için bir nükleer santralin tam 4.000 katı radyasyonu doğaya salmaktadırlar. Geri dönüşümü imkansızdır.
Güneş enerjisi. Bu en ucuz ve en sağlıklı enerjidir. Ancak Türkiye yüz ölçümünün yarsını bu panellerle kaplasak bile, bırakın potansiyel ihtiyacı şu andaki mevcut tüketimimizin ancak %4 ünü karşılayabiliyoruz. Bu arada ülkenin yarsını güneş paneli ile kapladık. Hanelerde destek amaçlı kullanılması özellikle sıcak su için tavsiye edilen ve dünyada kullanılan sistemdir.
Nükleer santral meselesi Türkiye'nin nükleer enerjiyle tanışması demektir. Batı için rahatsız edici taraf budur. Avrupa ülkelerinde yüzlercesi aktif olarak çalışmaktadır. Almanya, Fransa, İngiltere ve İtalya da şu anda aktif olarak çalışanlarının yanında inşaatı süren santraller vardır. Bu gün bizi AB ye şikayet eden Yunanistan mesela. Kriz olmadan önce AB den nükleer program desteği ve fon talep etmişti. Birleşik krallık Yunanistan'ın acilen nükleer santral kurması için demeçler vermişti. Biz yapınca mı çevreye zararlı ve tehlikeli oldu bu santraller. Fransa ihtiyacının %80 nine yakınını nükleer enerjiden elde diyor. Nükleer silahlar yapıyor. Adalarda nükleer deneyler yapıyor. Ayrıca, 2 adet santral inşaatına devam ediyor. Ama sıra Türkiye’ye gelince siz yapmayın. Niye? Çevreye zararı olabilir.
Bu gün bu santrale karşı çıkanlar yıllar önce boğaz köprüsüne de karşı çıkmışlar. Türkiye'nin önünü açacak, gelişmesini ve kalkınmasını sağlayacak, dünya ile rekabet edecek hale getirecek her türlü gelişmeye karşı çıkılmış. Bahaneleri hep aynı Çevre.
Türkiye'nin nükleer santrale hatta santrallere ihtiyacı var. Çünkü nükleer enerjiye ihtiyacı var. Global savunma, uzay araştırmaları ve kendi uydumuzu yapabilmemiz için bu teknolojiyle tanışmamız gerekiyor. Aynı Güney gibi Kore gibi mesela. İlk santralini 1978 de ABD den almış. İkincisini Kanada dan lisans alarak yapmış. Şimdi kendi santrallerini kendisi inşa ediyor.

İngiltere neden karşı çıkıyor Türkiye'nin nükleer santral yapmasına? Çünkü bizden kömür diye aldığı uranyumları artık kendimiz kullanmaya başlayacağız. Çünkü kendi enerjisini üreten güçlü bir ülke olacağız. Çünkü nükleer teknolojiyle tanışacağız. Çünkü Avrupa ya yılda ödediğimiz 60 milyar doları ödemeyeceğiz.
Doğal uranyum bakımından dünyanın en zengin ülkelerinden biriyiz. Prof. Dr. Ahmet 

Bayülken’in dediği gibi doğal uranyum kullanan bir santral yapmalıyız. Avrupa'nın çevrecilik üzerinden yaptığı provokasyonlara inanmadan kendi enerjisini kendi üreten bir ülke olmalıyız. İlk santralimiz anahtar teslim almalıyız. Ama sonrakileri kendimiz yapabiliriz.

Ya deprem olursa?Prof.Dr. Altuğ Şişman'a kulak vermeliyiz. Diyor ki doğru analizle depremden zarar görmeyecek ve sızıntıyı imkansız hale getirecek santral yapmak mümkün. Konun uzmanı bir hoca bu yönde beyanat verirken, köşesinden ahkam kesen kronik muhalif gazetecilere göre ise mümkün değil. İdeoloji denen deli gömleğini giymiş bu her şeye karşı olan korku imparatorluğunda oturan sakinlerine göre hiçbir şey yapmamalıyız.

Köprülere, barajlara, fabrikalara, santrallere, ağır sanayiye ve yani sözün özü bütün icraatları çevreyi bahane ederek engellemeye çalışan bu konformizm miskinlerin asıl derdi nedir? Türkiye’de bir kesim neden sürekli gelişmelere karşı çıkar?


17 yorum:

Bahar Ekdal dedi ki...

Yazdıklarınıza bakınca insanın evindede yapası geliyor valla. O kadar kolay mı bu nükleer işi? Öyle olsaydı bütün dünya yapardı.

EREM ŞENTÜRK dedi ki...

Yapıyor zaten bütün Dünya. 35 ülke hali hazırda kullananlar. 5 Yıl içinde 2 ülkenin daha başlamsı bekleniyor. Sizin dünyadan kastınız neresi tam olarak?

Adsız dedi ki...

Sana mı kaldı bu ülkenin enerjisi nükleeri. Çorak toprakları olan çöl gibi bir yere Atatürkün diktiği ağaçlarla nefes alıyorsun dingil.Şimdi o ağaçlara mı gözü diktiniz.

Adsız dedi ki...

Tayyibin yaptırdığı hiç bir şeye güvenmem kusura bakmayın.

Adsız dedi ki...

Başka bir şey kalmadımı dünyada, radyasyon gibi pis şeyleri destekliyorsun eremcim.

Bülent KAYA dedi ki...

Kim iyi bir şey yapıyorsa 'rağmen' yapıyor zaten. CHP ye rağmen bu ülkeye hizmet etmek zahmetli gerçekten. Ama sonunda oluyor hocam. Buda olacak. Türkiye büyüyecek ve güçlenecek. Batı özentisi smokinli CHP liler bağırsın dursun. Bu milli şefçi zihniyet zamanında milletin bakır eşyalarını milli servet diye toplayan zihniyet. Yıktık onların mandacı imparatorluklarını. Silivriden karşı çıkarlar artık köprülere, batajlara, fabrikalara.

Adsız dedi ki...

Milli şef dediğin kurtuluş savaşı kahramıdır. Şirazenizi kaçırmayın...

Bülent KAYA dedi ki...

Bu kurtluş savaşı kahramanı dedğin adam, Paralardan, okullardan, kitaplardan Atatürk'ün resmini kaldıran dimi? Kendi büstlerini yaptıran dimi? Tarihi yeniden yazıp kendini kurucu diye yazdıran dimi? Tek parti olsun, tek başkan olsun oda ben olayım diyen dimi? Recep Peker gibi itlere avrupadan faşizm devşirtip kendisi tek adam olmak isteyen dimi? Atatürke İzmir sükastini yapanlarla yakın arkadaş olan hatta onları savunmaya kalkan dimi? Milletin bakırlarını, altınları zorla alan dimi. Kuran kurslarında hocaları talebeleri tutuklatanm dimi. Yanlışın olmasın kahraman falan dedinde o yüzden emin olmak için sordum.

Ergun Özpetek dedi ki...

Yaşı 60 ın üzerinde olanlar hatırlar. Köprü yapılacağı zamanda aynı böyle manşet maşet ne kadar zararlı olacağı yazılıyordu. Çevreden dem vuruyorlardı o zamanlar. Yine aynı Fransa besliyordu muhalifleri. Ben hatırlıyorum Rahmetli Karaoğlan köprü yapılmasın diye mikrofonları yırtmıştı. Sonra açılışını yapmak ona nasip oldu. Astılar Mendersi çünkü. CHP hep böyledir. Kalkınmayı sevmez onlar. İcraatı sevmezler. Bunların milli şefi vardır, sağır sultan. Onun natçı ve herşeye muhalif olan kişiliğidir şimdiki CHP zihniyeti. Anadoluda eskiden yaşlılar derdiki. İnönü ne diyorsa tersini yapın doğrudur. Bu santral işine CHP liler karşı geliyor diye Hayırlı olacağını düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

Karşı çıkanlara dikkat edin! Hiç biri, daha iyi, daha güvenli, daha sağlam, daha verimli nasıl yaparız diye konuşmuyor. Tek dertleri var. HAYIR! Niye?
Çünkü niyetleri bozuk.
Çünkü ezberciler.
Çünkü kalkınmayı istemiyorlar aslında.

deniz ak dedi ki...

Bence verdiğiniz bilgiler çok önemli erem bey,teşekkür ediyorum.Sanırım ülkemizde bu konuda geç bile kalınmış,popülist değil gerçekçi yaklaşmak lazım...

Mehmet Ali dedi ki...

Erem hocam sözünü ettiğin nükleer enerji konusu gerçekten önümüzdeki 20 yıl boyunca mevcut tesislerin 20 katına çıkacak. Türkiyenin de artık her anlamda üretimini ( madenler,tarım,uçak,uydu vb ) kendi yapması gerekmektedir ki global dünyada bir söz hakkı olsun. yoksa halimiz perişan...

Adsız dedi ki...

Hocam sonuna kadar haklısın.
Ancak iki konu kafamı karıştırıyor.
1) Ak Parti kadrosu bu işlerde çok güvenilir değil. Sabıkları kabarık.
2)Bu ihale niye apar topar ruslara verildi?

Adsız dedi ki...

Senin gibi bir adam bile rte yi savunuyorsa. Batmışız biz. Benim hiç umudum kalmadı.

Adsız dedi ki...

İnsan korkuyor ama, Enerji ihtiyacını düşününve galiba haklısın.

Adsız dedi ki...


Mikrodalga firin gibi. siyah beyaz tum filmlerde hep vardi. hala zararli hala zararli. kimi oldurmus

Ali Çelik dedi ki...

Destekliyorum.